Понеділок, 06.05.2024, 02:18
Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
анимационные картинки для блогов
Відвідувачі
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Новини України

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Використання інтерактивних технологій на заняттях групи продовженого дня

ВСТУП

 

Групи подовженого дня (далі – ГПД) є ефективною формою виховання в системі початкової освіти. Система подовженого дня працює вже понад п’ятдесят років і продемонструвала великі можливості стосовно виховання підростаючого покоління. Водночас увібрала в себе і всі вади авторитарної школи, бо з часів свого зародження вона задумувалася та розвивалася як безпосереднє продовження навчально-виховного процесу. Актуальні напрямки реформування ГПД полягають:

а) у з’ясуванні нової позиції дитини в режимі подовженого дня, позиції суб’єкта розвитку, суб’єкта діяльності та спілкування;

б) принциповій перебудові всієї системи подовженого дня відповідно до сучасних вимог суспільства, боротьбі із шаблонами «застиглих» заходів;

в) розвитку системи подовженого дня, в урізноманітненні форм та варіативності режимів з урахуванням умов конкретного регіону, школи, інтересів дітей та їхніх батьків;

г) широкому залученні сім’ї до виховного процесу в школі. Батьки повинні проявляти себе в ролі не тільки «замовника», але й активного учасника співпраці вихователя та дітей.

У виховному процесі початкової школи саме на вчителя покладається місія забезпечити необхідні докорінні зміни. У вирішенні цих завдань актуального значення набуває використання інтерактивних технологій на заняттях групи продовженого дня. Інтерактивна модель своєю метою ставить організацію комфортних умов навчання, при яких всі учні активно взаємодіють між собою. Саме використання цієї моделі навчання вчителем на своїх уроках, свідчить про його інноваційної діяльності. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення питань на підставі аналізу обставин і ситуації, проникнення інформаційних потоків в свідомість, що викликають його активну діяльність.

РОЗДІЛ І

Теоретичні аспекти використання інтерактивних технологій на заняттях групи продовженого дня

 

1.1. Основні завдання групи продовженого дня

 

Група продовженого дня – це форма навчального процесу, котрий включає в себе самостійну підготовку домашніх завдань в навчальному кабінеті під керівництвом педагога, оздоровчу програму, широку, різноманітну роботу по естетичному вихованню, організацію активного відпочинку.

У зв’язку з постійною зайнятістю батьків, більш раннім початком навчання дитини у школі (з 6-ти років), освітніми завданнями, що постають перед сучасною школою, організація груп продовженого дня останнім часом набуває особливого значення. І це не дивно, адже перебування дітей у другій половині дня на групі продовженого дня дає можливість маленьким школярам закріпити здобуті знання, розвинути свої творчі, інтелектуальні та організаторські здібності, добре відпочити, набратися нових сил під час денного сну, поспілкуватися з однолітками, зміцнити фізичне та психічне здоров’я. Уся робота групи продовженого дня підпорядкована режиму дня, що забезпечує рухову активність, чергування різних за видами діяльності занять з активним відпочинком. Саме такі умови організації групи продовженого дня сприяють збереженню високої та стійкої працездатності маленьких учнів.

Продовженням навчальної діяльності учнів на уроках є самопідготовка. це час, відведений на виконання домашніх завдань. Підготовка домашніх завдань є важливою складовою навчання й визначається у педагогіці як самостійна навчальна діяльність учнів за завданням учителя.

Організація та проведення самопідготовки – важливий елемент педагогічного процесу, спрямований на розвиток самостійної діяльності учнів. Під час самопідготовки органічно поєднуються освітня й виховна мета. У ній міститься значний виховний потенціал: розвиток в учнів навичок самостійної праці, уміння самостійно здобувати нові знання, працювати з підручником, довідковою та іншою літературою.

Самопідготовка – це форма самостійної навчальної діяльності, диференційована за змістом і характером контактів із педагогом, що передбачає виконання завдань; закріплення вмінь та навичок, набутих на уроках; поглиблення знань з окремих предметів.

Самопідготовка – це важливий етап процесу навчання, на якому необхідно формувати в учнів навички самостійності, активності, позитивної мотивації до навчання, розвивати пізнавальні якості, виховувати культуру розумової праці, самоорганізацію та самоконтроль.

Самопідготовка – це педагогічно скерована самостійна пізнавальна діяльність учнів, яка має свої структурні етапи: підготовка до роботи; самостійне навчання; підбиття підсумків.

Структурні етапи самопідготовки

І. Підготовка до роботи

1. Організаційний момент

Підготовча частина, що передбачає створення умов для роботи:

санітарно-гігієнічні умови класу, підготовка робочого місця учнів.

2. Інтерактивне спілкування (корекційне, інформативно-пізнавальне) Повторення теоретичного матеріалу, необхідного для виконання домашнього завдання.

Оскільки на це відведений незначний проміжок часу, доцільними будуть інтерактивні або ігрові форми організації спілкування (наприклад: «Мозковий штурм», «Незакінчене речення» (для повторення теоретичного матеріалу), «Бліцопитування» (для перевірки табличного додавання й віднімання, множення й ділення), «я задумала число» (для перевірки невідомих компонентів дій додавання, віднімання, множення та ділення)).

3. Постановка мети діяльності учнів:

1) чіткий інструктаж з питань організації та проведення самостійної роботи;

2) підготовка учнів до самостійної роботи, де молодші школярі разом з вихователем:

- визначають послідовність виконання домашніх завдань;

- усвідомлюють зміст заданого;

- виділяють головне у роботі;

- визначають час, відведений для підготовки уроків (здійснюють хронометраж – розподіл навчального часу, протягом якого необхідно підготуватися до кожного предмета);

- отримують від вихователя та інших учнів консультації про необхідні дидактичні матеріали, посібники тощо;

- призначають учнів-консультантів;

складають план самостійної роботи.

Підготовчий етап триває не більше ніж 5–10 хв.

ІІ. Самостійна робота школярів

Самостійна робота школярів — основний структурний елемент самопідготовки. Використовуючи різні прийоми, вихователь повинен підтримувати готовність дітей до особистих зусиль, створити обстановку для поглибленого виконання завдань.

Необхідно пам’ятати! Витрата часу на виконання домашніх завдань не може перевищувати у 2-му класі – 45 хв, у 3-му класі – 1 год 10 хв, у 4-му класі – 1 год 30 хв.

Етапи самостійної роботи

1. Спільне завдання для всього класу.

2. Індивідуальні завдання.

3. Самостійна робота учнів:

1) раціональне використання часу;

2) культура розумової праці;

3) дисципліна;

4) поєднання фронтальної, групової, індивідуальної роботи.

Важливо, щоб діти знали, скільки часу відведено на виконання усних та письмових завдань. Тому в класі доречно мати годинник.

це допомагає педагогові та школярам раціонально використовувати кожну хвилину.

Важливо, щоб діти швидко і повністю включались у роботу.

Вчасний початок виконання домашнього завдання – необхідна умова впливу на якість завдання. Уміння діяти послідовно, планувати цю послідовність – основний фактор успішності самопідготовки.

Особливої уваги вихователів під час виконання домашніх завдань в умовах роботи групи продовженого дня потребують діти з ослабленим здоров’ям та такі, які внаслідок індивідуальних і типологічних особливостей нервової системи не можуть виконувати завдання одночасно з іншими учнями. Таким дітям не рекомендується регламентувати час на виконання певних видів робіт, для них слід практикувати додатковий відпочинок.

ІІІ. Підбиття підсумків роботи

Наприкінці самопідготовки вихователь підбиває короткий підсумок, у якому:

відзначає позитивні сторони самостійної діяльності учнів під час виконання домашніх завдань і недоліки у роботі (за необхідності); виконані завдання (в окремих випадках) супроводжується усним оцінюванням; відзначаються старанно виконані завдання не тільки сильними учнями, але й тими, хто працював зі значним зусиллям та наполегливістю, обов’язково відзначається індивідуальний темп просування вихованців.

Підсумковий етап триває 3–5 хв.

Година здоров’я

Мета: Сприяти активному відпочинку дітей після розумової діяльності, розвивати м’язову систему, покращити роботу серцево-судинної та дихальної системи. Виховувати кмітливість, спритність, чесність, дружбу, дисциплінованість...

матеріа взято з свйту: boyarka-school1.edukit.kiev.ua/Files/.../ГПД-Овчиннікова.d...



Джерело: http://boyarka-school1.edukit.kiev.ua/Files/.../ГПД-Овчиннікова.d...
Категорія: Мої статті | Додав: baty (09.09.2021)
Переглядів: 1169 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Оцініть мій сайт
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 2850

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz