Понеділок, 06.05.2024, 06:26
Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
анимационные картинки для блогов
Відвідувачі
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Новини України

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Самоосвітня педагогічна проблема

Самоосвітня педагогічна проблема

 

 

 

ПАСПОРТ

 

Назва проблеми

Формування життєвих компетентностей через проектну діяльність

Мета проблеми

Формувати в учнів життєві компетентності через метод проектної діяльності, через виявлення теоретичного та експериментального обґрунтування педагогічних умов

Завдання проблеми

1.   Створити ефективну систему організації проектної діяльності як умову для виховання і соціалізації особистості.

2.   Визначити      пріоритетні напрямки проектної діяльності, забезпечити науково-методичне та інформаційне забезпечення проектної діяльності

Терміни та етапи реалізації проблеми

2013-2018 pp.

Виконавці основних заходів

Вихователь ГПД, соціальний педагог, психолог, бібліотекар

Система організаціїконтроля

Щорічний аналіз роботи за даною темою на засіданні МО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Глибокі зміни, що відбуваються в особистості школяра, свідчать про широкі можливості розвитку учня на даному віковому етапі. Протягом цього періоду на якісно новому рівні реалізується потенціал розвитку вихованця як активного суб'єкта, що продовжує пізнавати навколишній світ і самого себе, здобуває власний досвід діяльності й поведінки в цьому світі.

В сучасному суспільстві відбуваються глибокі зміни, пред'являються нові вимоги до якості освіти і виховання підростаючого покоління. Вимоги сучасної освіти підкреслює необхідність зміни методів і технологій, підвищення ваги тих з них, які формують практичні навички аналізу інформації, самонавчання, стимулюють самостійну роботу учнів. Вводяться нові державні освітні стандарти.

Дана проблема зумовлена необхідністю розвитку проектної діяльності в школі. Моє завдання- навчання та розвиток, єдність навчання і виховання. Метою і змістом освіти визнається розвиток особистості учнів, громадянська позиція, рівень їх соціалізації, система ціннісних орієнтирів виховання та ін. Таким чином, соціальна значущість проблеми, аналіз науково-педагогічної літератури та практичного досвіду організації проектної діяльності як умови формування життєвих компетентностей для виховання і соціалізації успішної особистості учня зумовив мій вибір цієї самоосвітньої педагогічної проблеми: «Формування життєвих компетентностей через проектну діяльність»

Основу своєї роботи орієнтуватиму за принципами:

-Принцип гуманізації, який ставить на головне місце розвиток особистості учня.

-Принцип ціннісно - цільової спрямованості освіти, що передбачає створення умов для набуття кожним учнем сенсу свого навчання і життя.

-Принцип співпраці - збереження психологічної комфортності, демократичності для досягнення високих результатів розвитку.

Дані принципи реалізуються за допомогою системно-діяльнісного підходу, який сприяє формуванню в учнів творчих здібностей та оригінальних підходів до вирішення нестандартних завдань, необхідних для самореалізації особистості.

Методи:

-Теоретичний аналіз психолого - педагогічної літератури з проблеми формування життєвих компетентностейвихованців

-Аналіз інтернет - ресурсів по різним аспектам проблеми.

-Аналіз діючих проектних методів для школи.

-Педагогічне проектування.

-Педагогічний експеримент, якісний і кількісний аналіз діагностики экпериментальних даних.

-Методи емпіричного дослідження: включене та опосередковане спостереження, анкетування, тестування тощо.

-Узагальнення передового досвіду педагогів.

Основні теоретичні положення склали праці філософів, соціологів, психологів, педагогів :

Белобородов Н.В. Соціальні творчі проекти в школі..

Бичков О.В. Метод проектів у сучасній школі.

Гузєєв В.В. Метод проектів як метод інтегрованої технології навчання. Державний стандарт початкової загальної освіти.

Джужук 1.1. Метод проектів у контексті особистісно-орієнтованої освіти. Матеріали до дидактичного дослідження.

Дівакова 1.1. Інтерактивні технології навчання у початкових класах.

Закон України «Про загальну середню освіту».

Землянська О.М. Навчальні проекти молодших школярів.

Зенгін С.С. Спільне проектування навчальної діяльності як умова самоактуалізації старшокласника.

Іванова Н.В. Можливості і специфіка застосування проектного методу в початковій школі.

Новікова Т. Проектні технології на уроках і в позаурочній діяльності.

Освітні технології: Навчально-методичний посібник.

Павлова М.Б. Метод проектів у технологічній освіті школярів Постнікова Е. Метод проектів як один із шляхів підвищення компетенції школяра.

Пахомова Н. Навчальні проекти: методологія пошуку Ящук С. Розвиток творчого потенціалу учнів у процесі проектно - технологічної діяльності визначили завдання, механізми та чинники формування життєвих компетентностей вихованців, обгрунтували роль соціального виховання та освіти в процесі соціального становлення.

Дослідно - експериментальна робота планується на 5 років.

 

 

 

Етапи, терміни

Зміст діяльності

Методи дослідження

Організаційно-

підготовчий

Червень-серпень

2013

планується вивчити і проаналізувати науково - методичну та педагогічну літературу з проблеми, вивчити досвід роботи педагогів інших регіонів з даної проблеми, провести аналіз стану проблеми, визначити об'єкт та предмет дослідно -

експериментальної роботи, уточнити формулювання мети, основних завдань і робочої гіпотези.

вивчення та аналіз філософської, педагогічної, науково - методичної літератури, анкетування, метод порівняльного аналізу, самоаналіз власної діяльності з даної проблеми, вивчення результатів діяльності, протиріч і первинна обробка матеріалів.

Практичний етап 2013-2017рр

вивчення та впровадження освітніх програм і програм по конкретних видах проектної діяльності. Уточнення педагогічних умов формування життєвих компетентностей через проектну діяльність.

аналіз офіційних документів, педагогічне моделювання, діагностичні (анкетування, бесіда та ін), пряме і непряме спостереження, тривале фіксування та

 
 

 

 

 

 

 

 

Узагальнюючий 2017-2018рр

 

Проведення практичного експерименту.

 

необхідно проаналізувати і узагальнити результати дослідно -

експериментальної роботи, уточнити теоретико - експериментальні висновки, здійснити кількісну та якісну обробку даних дослідно - експериментальної роботи, продовжити апробацію та впровадження організаційно - педагогічних умов, методичних рекомендацій з проблеми дослідно - експериментальної роботи.

 

ін., педагогічний експеримент.

 

 

вивчення матеріалів експерименту, аналіз результатів експерименту, аналіз результатів діяльності, методи математичної статистики.

 

 

 

Форма подання результатів дослідження:

•   звіти по завершенні кожного етапу експерименту на засіданнях МО ;

•   статті;

•   методичні рекомендації;

•   виступи на конференціях, семінарах.

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: baty (11.04.2019)
Переглядів: 921 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Оцініть мій сайт
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 2850

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz