Мета: ознайомити учнів із найвизначнішими національними символами природного походження, найбільшими об'єктами, створеними працею українського народу, з найвищими досягненнями в галузі спорту, мистецтва; виховувати в них гуманне ставлення до символічних об'єктів України; прищеплювати національну гордість за свою Батьківщину.
Обладнання: карта України; аудіозапис української народної пісні «Реве та стогне Дніпр широкий»; картки з назвами різних країн для гри «Допитливий мандрівник»; ілюстрації із зображенням краєвидів Дніпра; чисті аркуші паперу.
Коментар: до початку заняття вчитель вішає на класну дошку карту України.
Хід заняття
Гра «Не помились».
Вихователь: просить учнів по черзі назвати 10 міст України. (Наприклад. Я знаю 10 міст України: Київ — раз, Одеса — два, Львів — три і т. д.
Запитання до вихованців.
Що на нашій українській землі є те, чого нема в інших країнах?
Слово вихователя.
Можливо, вірш Романа Купчинського «Мій край» допоможе знайти відповідь на поставлене запитання.
Україна — край мій рідний.
Від Кавказу по Карпати
І веселий, і свобідний,
І великий, і багатий.
Де є в світі кращі ріки,
Як Дністер, Дніпро-Славута?
Де ясніше сонце світить,
Де гарніше зорі сяють?
Де ступлю — лиш рідна мова.
Де погляну — рідні люди.
Роботящі підгіряни.
Як вогонь, палкі гуцули
І сміливії кубанці,
Що ще Січі не забули.
І розважні подоляни.
І полтавці солов'їні,
Бойки, лемки, волиняни —
Всі вони брати єдині... "
{За змістом вірша учні називають, що в Україні є своє, рідне, символічне. Учитель уточнює, що серед українського населення є багато етнографічних груп, які зберегли свою говірку, духовну і матеріальну культуру, звичаї й традиції.)
(матеріал завантажено з сайта:http://hotom.at.ua)
|