ДРУЖНИЙ КОЛЕКТИВ: ЯКИЙ ВІН?
Мета: навчати учнів культури спілкування, пошуку конструктивних способів вирішення проблемних ситуацій; сприяти поліпшенню психологічного клімату в класі, налагодженню доброзичливих стосунків; виховувати в учнів повагу одне до одного, відповідальність за власні слова і вчинки.
Обладнання: ручки або олівці, чисті аркуші паперу.
ХІД ЗАНЯТТЯ
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ «ШКОЛА ДРУЖБИ»
Вихователь поділяє учнів класу на групи і пропонує їм уявити себе вчителями «Школи дружби». Вони мають навчити своїх учнів товаришувати одне з одним і розповісти про способи, які б допомогли їм побудувати добрі стосунки з учителями, батьками, братами і сестрами, природою, тваринами.
Наприклад: щоб подружитися з братами і сестрами, вам потрібно:
— частіше цікавитися їхніми справами;
— допомагати їм у домашніх справах;
— щиросердно поділяти їхні радощі та неприємності.
БЕСІДА
Що ви порадите людині, яка хоче мати друзів, але не може їх знайти?
Що потрібно зробити, щоб ваш друг дитинства залишався поряд із вами все життя?
Чи хотіли б ви, щоб у вас було сто друзів?
Якби ви зустріли людину, у якої сто друзів, про що б ви її запитали?
СЛОВО ВИХОВАТЕЛЯ
Дружба — це добре почуття, яке може виникнути лише на основі взаємоповаги. Зустріти в житті справжнього друга вважалось великим щастям для людини. У скіфів дружба скріплювалась щирою клятвою, що вважалась святою і непорушною.
Сучасні тлумачні словники визначають: «Дружба — це близькі стосунки, засновані на взаємній прив'язаності людей, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей, активній зацікавленості одне в одному».
Другом ми називаємо того, кому довіряємо. Якщо між людьми немає щирості, не може бути і дружби. У кожного з нас є вади. Отже, той, хто хоче мати друга без вад, залишається без друзів. , Справжній друг, який віддає частку свого серця, силу почуття, вартий того, щоб його цінували і берегли.
Із цього приводу доцільно звернутися до оповідання Бруно Ферреро «Двоє друзів». .
Були собі двоє друзів — Франк і Тед. Франкові було двадцять років, а Тедові — вісімнадцять. Дружили хлопці ще з дитинства і, коли виросли, вирішили разом вступити до війська. Перед виїздом із дому вони склали присягу, що берегтимуть одне одного.
Франк і Тед опинилися в одному батальйоні. А потім їх послали воювати. Це була страшна війна, що точилася посеред розпечених пісків пустелі. Якийсь час Франк і Тед перебували в обозі. Та ось одного вечора надійшов наказ здійснити рейд на ворожу територію. Батальйон під пекельним вогнем супротивника йшов уперед цілу ніч. Зранку вояки дісталися якогось села. Раптом Франк помітив, що Теда ніде немає, а потім побачив прізвище товариша у списку пропалих безвісти. Франк підійшов до командира із проханням дозволити йому рушити на пошуки.
— Це надзвичайно небезпечно,— сказав командир. — Якщо ти загинеш, батальйон втратить іще одного бійця. Я не можу ризикувати солдатом.
Проте Франк вирушив на пошуки Теда. Минуло кілька годин, поки він знайшов його. Тед був смертельно поранений і скоро помер. Франк обережно підняв тіло друга на плечі. Але тут зненацька пролунав постріл, і куля влучила Франкові у спину. З останніх сил Франкові таки вдалося донести друга до табору.
—Чи ж варто було вмирати, аби рятувати вбитого? — запитав командир.
—Так, варто,— прошепотів Франк.
|